Idrottsrabatten

Idag börjar vi sälja/dela ut höstens Idrottsrabatt! Ridlärarna delar ut häften till alla elever kommande veckor, så se till att du får med dig dina häften hem. För er som vill ha Uddevalla häften istället så kommer de den 15/9.

Vi kommer även i höst sälja Idrottsrabattshäften, för att få in välbehövliga extrapengar till klubben. Detta är en viktig inkomst, då vi använder intäkterna till att underhålla samt köpa nya sadlar. Så om vi alla hjälps åt kan vi fortsätta med att ha fin och hel utrustning till våra hästar!

Vårens försäljning gav en inkomst på 38 000:-, då vi sålde nästan alla häften!

Häftet innehåller ett antal butiker i vårt område, som har riktigt bra rabatter. Redan efter 1-2 användningar av häftet så har det betalat sig själv.

Du får två häfte till priset av ett!! Dels ett fysiskt häfte och på insidan häftet finns en kod som man kan använda i sin mobil!

Vi har tänkt att alla medlemmar säljer/köper minst två häften var, så blir det inte så mycket att sälja för några få! Vi har 430 häften som vi ska sälja.

Göteborgshäftet kostar 150 kr/st och föreningen behåller mellan 75-100 kr per sålt häfte, beroende på hur många vi säljer. Vi får även hem några Uddevallahäften den 15/9 dessa kostar 100:-/st.

Vi startar försäljningen den 1/9 och redovisning/betalning sker SENAST 15 oktober. De som inte redovisat eller lämnat tillbaka osålda häften innan 15/10 kommer att faktureras för uttagna häften. Lägg pengarna i ett kuvert, märk med Ert namn och lämna till ridläraren. Det går även bra att sätta in dem på bg. 5434-8289 eller swisha pengar till 123 303 32 89, märk betalningen med IR och namnet på den som hämtat ut häftena.

Löser vi vårt uppdrag inbringar denna aktivitet:40 000 kronor

Tack för hjälpen och lycka till!